بررسی رابطه فرسودگی تحصیلی با مولفه های ادراکات محیطی مدرسه ای در دانش آموزان سال دوم

دسته بندي : کتاب » آموزشی
دانلود فایل کامل  بررسی رابطه فرسودگی تحصیلی با مولفه های ادراکات محیطی مدرسه ای در دانش آموزان سال دوم
در قالب فایل word و متشکل از 7 صفحه قابل ویرایش

بخشی از محتوا ::

چکیده

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه فرسودگی تحصیلی دانش آموزان بر اساس مولفه های ادراکات محیطی به روش همبستگی انجام شد نمونه پژوهش )۲۹۶ دانش آموز پسر و دختر) بود که به شیوهی نمونه گیری طبقهای تصادفی، از دبیرستان های دورهی متوسطه شهر مریوان انتخاب شدند و به سه پرسشنامه متشکل از ادراکات محیطی کلاس، کمک خواهی تحصیلی، فرسودگی تحصیلی پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از رگرسون جندگانه به روش گام گام استفاده شد نتایج نشان داد که سه متغی لدت ، علاقه و انتخاب وارد مدل شند و از بین ۳ متغیر علاقه ، لذت، انتخاب ، بزرگترین ضریب بتا برابر با ۰/۴۱ مربوط به مولفه های لذت و علاقه برای پیشبینی میزان فرسودگی تحصیلی میباشد. یعنی متغیر علاقه و لذت قویترین سهم را برای تبیین فرسودگی تحصیلی فراهم میآورد.

کلمات کلیدی: کمک خواهی تحصیلی، ادراکات محیطی، فرسودگی تحصیلی

.۱مقدمه و هدف

در جهان امروز از مهمترین اهداف نظامهای تعلیم و تربیت که همواره مورد توجه محققان بوده است پرورش فراگیرانی با انگیزه، – هدفمند، پیشرفتگرا وکارآمد میباشد. دانش روانشناسی به ویژه در جهت حیطه انگیزش، یادگیری و عملکرد با تکیه بر یافتههای تجربی و پژوهشی خود بیشترین نقش را در پیشبرد این مسیر ایفا کرده است و همواره دستاوردهای بزرگی برای شناسایی و فهم، رفتار انسان و همچنیین ارتقاء تواناییهای او داشته است و سعی کرده از شکست و فرسودگی در موقعیتهای آموزشی جلوگیری نماید.
دسته بندی: کتاب » آموزشی

تعداد مشاهده: 6809 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:431 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل کامل بررسی رابطه فرسودگی تحصیلی با مولفه های ادراکات محیطی مدرسه ای در دانش آموزان سال دوم
    در قالب فایل word و متشکل از 15 صفحه قابل ویرایش