بررسی عملکرد سازمان ملل متحد در قلمرو حقوق زنان

دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » حقوق
بررسی عملکرد سازمان ملل متحد در قلمرو حقوق زنان

بیان مساله

زن بلحاظ نقش مهمی که در زندگی ایفا میکند و یکی از دو رکن تشکیل دهنده جامعه می باشد باید حقوق شناخته شده ای باشد که گاه از افراط که گویی هیچ تمایزی بین زن و مرد وجود ندارد و گاه تفریط که زن را انسان نمیپندارد مصون دارد که با کمی تامل مشخص می شود هر دو نوعی ستم درحقوق زن می باشد.

علاوه بر مطالب ذکر شده در حوزه حقوق از دید اجتماعی سیاسی در طول تاریخ  زن یکی از مهمترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتبار است که زنان.. در آن کشور دارا می باشند. هر چه حضور زنان در اجتماع، فعالتر و مؤثرتر باشد کشور پیشرفته تر و توسعه یافته تر خواهد شد. لیکن میزان نقش و مشارکت زنان در جامعه بویژه در زمینه های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی تا حد زیادی وابسته به برخورد و نگرش آن جامعه نسبت به زن می باشد. علاوه بر مطالب ذکر شده حقوق هر کشور است .

از این رو ضرورت می یابد  تا بررسی شود حقوق زن در قانون و حقوق کشورایران با توجه به اهمیت آن چه جایگاهی دارد؟
با تاسیس نهاد های بین المللی حمایت حقوق زن اهمیت ویژهای یافته بگونه ای که گویی یکی از اهداف اساسی نهاد های بین الملل حمایت از حقوق زن باشد، بنابراین  کنکاش در اسناد بین الملل  و تطبیق آن با قانون وحقوق جمهوری اسلامی در موضوع واحد خالی از لطف نخواهد بود چرا که بررسی تطبیقی کمک می کند که انسان نسبت به حقوق سایر کشورها و نهاد های بین الملل شناخت پیدا نموده و وجوه افتراق و اشتراک قوانین کشور خود با سایر کشورها را به دست آورده و از آن بهره جوید
دسته بندی: جزوات درسی و مقالات » حقوق

تعداد مشاهده: 3416 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:93 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد ویرایش شده